Superpenzioner

Dobrodošli na moj blog o odnosu prema penzionerima u BiH

29.03.2017.

Prijedlog Zakona o PIO/MIO drugi nastavak

Napomena :

Sredstva za socijalne potrebe pojedinaca jednako su potrebna penzionerima sa 15, 30 ili više godina staža kao i nezaposlenim pa i pojedinim zaposlenim. Mora se precizno definirati ko ih i pod kakim uslovima može primati iz budžeta (od svih). Ona se mogu razlikovati za pojedina područja,  kantone, entitet; ovisno o mogućnosti pojedinih budžeta, a mogu biti i veća za pojedine grupacije (primjer penzionera gdje se za tu namjenu iz te grupacije solidarno izdvaja više sredstava). Penzioneri po članu 72 izdvajaju za socijalne penzije u prosjeku 16% do17% sredstava i po članu 51. ne dozvoljavaju da se dostignuta visina socijalnih penzija smanji.

To jest kolektivna solidarnost i za taj iznos (sredstava iz penzionog fonda) bi se mogla povećati socijalna visina penzije  određena na nivou entiteta (koja se plaća iz budžeta F.BiH).

Danas se iz penzionog fonda za socijalne penzije izdvaja (po članu 72. i 51. što je po zakonu – solidarnost ostalih penzionera 16% do 17%) ali i dodatnih 73 % što se po zakonu mora plaćati iz budžeta F.BiH-48.800.000 KM mjesečno, što je posljedica krivičnih djela po članu 383.

Ovo se prenosi i trajno zadržava  Prijedlogom novog Zakon o PIO/MIO kao dodatni član 171. K.Z.F.BiH.

 

F.          Koristim priliku da uz u dosadašnjim i u ovom postu iznesena kršenja postojećeg Zakona o PIO/MIO (koji bez ikakvih izmjena članom 148 Prijedloga Zakona o PIO/MIO postaje novi Zakon o PIO/MIO)  ukažem ponovo na  nove po penzionere nepovoljne članove tog zakona koji će važiti, ako se novi zakon usvoji, za penzionirane po oba zakona.

1.     Član 148. (Primjena postojećih propisa i rok za uspostavu trezorskog poslovanja)  Odredbe člana 130. ovog zakona neće se primjenjivati u periodu od najduže od dvije godine od dana stupanja na snagu ovog zakona, odnosno do sticanja finansijskih i tehničkih uslova o čemu će odluku donijeti Vlada Federacije, U tom periodu na finansijsko poslovanje nosioca osiguranja primjenjivat će se propisi koji su važili do stupanja na snagu ovog zakona.

·         Prevedeno da svi razumiju, penzije će se isplaćivati na vrijeme sve dok se PIO/MIO može kod nekoga zaduživati na vrijeme i u potrebnom iznosu da se penzije mogu isplatiti do petog u mjesecu. U protivnom će kasniti.

·        Kada su u pitanju plaćanja povlaštenih penzija nastavit će se vraćanje nezakonito isplaćenih sredstava (prema Zakonu o vraćanju koji je donio Parlament).

·        Kada su u pitanju nezakonite isplate iz penzionog fonda razlika za socijalne penzije to Prijedlog novog zakona ne predviđa vračati iz trezora. Penzije će se po tom osnovu isplaćivati na vrijeme samo ako se fond PIO/MIO uz pomoć Vlade može kod nekog zadužiti i tako iz mjeseca u mjesec povećavati dug koji će naslijediti i rješavati nova Vlada. O povećanju penzija se i ne razmišlja mada su za to penzioneri uložili dovoljno sredstava. Ta sredstva se nenamjenski i protu zakonito koriste za socijalna davanja što je  obaveza koja se plaća iz budžeta.

2.     Član130. (Višak sredstava od doprinosa i drugih izvora je prihod budžeta   Federacije)

·       Ovo nikako ne bi trebalo ostati u novom zakonu. Federacija bi morala hitno razlike za socijalne penzije plaćati iz budžeta ako neće dodatno da po tužbama koje će sigurno uslijediti plaća i velike sudske troškove . Sredstva penzionog fonda su imovina penzionera i dovoljna su prema izvještajima revizija za hitno povećanje nezakonito smanjenih penzija redovnim penzionerima koji ne primaju socijalne penzije za 30% do 37%

 

 

29.03.2017.

Prijedlog Zakona o PIO/MIO prvi nastavak

1.   Kršenje člana 51. i člana 3. Zakona o PIO/MIO

 

Koeficijent  člana 51. zavisno od međusobnog odnosa A (prikupljenih sredstava za isplatu penzija) i B (ukupnih troškova isplate penzija) ; prema zakonu može biti :

(a)   jednak 1  Kada je A = B ……………... stav 2. člana 51.

(b)  manji od 1…Kada je A < (manji) od B …stav 3. i stav 4. člana 51.

(c)   veći od 1 .....Kada je A > (veći) od B…….stav 5. člana 51.

a)  Kada je A = B   

v Po članu 51. stav 2. Zakona o PIO/MIO  koristi se samo jedan koeficijent pa su vrijednosti svih vrsta penzija za  protekli mjesec identične sa vrijednostima tih penzija isplaćenim za prethodni mjesec.

a)1.     Za januar 2007 godine Upravni odbor i Menadžment FZ umjesto jednog  zakonom propisanog koeficijenta člana 51 stav 2. u vrijednosti 1 nezakonito koriste dva koeficijenta. Umjesto po Zakonu obračunatih isplaćuju se nezakonitom primjenom (1,35) isplatnog  koeficijenta za 35% uvećane socijalne penzije. Sredstva za to povećanje nije odobrio (za to nadležni Parlament) pa se uzimaju  nezakonito iz penzionog fonda od penzionera koji ne primaju socijalne penzije (bez njihove suglasnosti). Za ostale penzije koristi se ispravno koeficijent (1,00) člana 51. stav 2.

·      Za februar i ostale mjesece do kraja 2007 godine ispravno se koristi koeficijent člana 51. stav 2. (samo jedan koeficijent u mjesecu za sve vrste penzija) pa se nezakonito povećanje socijalnih penzija u januaru od 35% zadržava u svim mjesecima 2007 godine.

·      Po tom osnovu u 2016 godini svim penzionerima  koji primaju socijalne penzije isplaćeno je nezakonito iz penzionog fonda u prosjeku oko 10,5 miliona KM mjesečno umjesto iz budžeta. Za te iznose oštećen je mjesečno penzioni fond, odnosno svi penzioneri koji ne primaju socijalne penzije (126 miliona KM u 2007 godini) .

 

a)2.     Za januar 2009 godine Upravni odbor i Menadžment FZ umjesto jednog  zakonom propisanog koeficijenta člana 51. stav 2. u vrijednosti 1 nezakonito koriste dva koeficijenta. Umjesto po Zakonu obračunatih isplaćuju se nezakonitom primjenom (1,65) isplatnog  koeficijenta za 65% uvećane socijalne penzije. Sredstva za to povećanje nije odobrio (za to nadležni Parlament) pa se uzimaju  nezakonito iz penzionog fonda od penzionera koji ne primaju socijalne penzije (bez njihove suglasnosti). Za ostale penzije koristi se ispravno koeficijent (1,00) člana 51. stav 2.

·      Za februar 2009. i ostale mjesece do kraja 2013 godine ispravno se koristi koeficijent člana 51. stav 2. (samo jedan koeficijent u mjesecu za sve vrste penzija) pa se nezakonito povećanje socijalnih penzija u januaru 2009 godine od 65% zadržava u svim mjesecima do kraja 2013 godine

·      Po tom osnovu svim penzionerima  koji primaju socijalne penzije isplaćeno je nezakonito iz penzionog fonda umjesto iz budžeta u prosjeku mjesečno od  37,5 miliona KM u 2009 godini do 41 miliona KM u 2013 godini. Za te iznose oštećen je mjesečno penzioni fond, odnosno svi penzioneri koji ne primaju socijalne penzije .

·      Posebno naglašavam da su od 01.01.2001 godine do 01.01.2017 godine (192 mjeseca) za 175 mjeseci  u vrijeme isplata penzija  prikupljena sredstva za isplatu penzija A bila jednaka ukupnim troškovima isplate penzija B (A=B).

·      Samo za 2 mjeseca su nezakonito korištena 2 koeficijenta, dok je za 173 mjeseca po Zakonu (ispravno) korišten samo jedan 1 koeficijent za sve vrste redovnih penzija.  Zbog toga su  „krivičnim djelom“ po članu 383 KZ F. umjesto iz budžeta razlike za  socijalne penzije isplaćene iz penzionog fonda od januara 2009 godine do januara 2014 godine u iznosu od dvije milijarde i tristo osamdeset pet miliona KM (2.385 miliona KM).

b) Kada je A<B

v Po članu 51. stav 3. i stav 4. Zakona o PIO/MIO koriste se 2 koeficijenta. Koeficijent vrijednosti 1 za najnižu penziju i koeficijent po članu 51.stav 3. < 1 (manji od 1) za sve ostale penzije. Ovo je po Zakonu o PIO/MIO jedan od dva vida solidarnosti penzionera prema penzionerima sa najnižom penzijom (Garancija da najniža penzija ne može biti niža od jednom dostignute visine i da će penzije biti redovne- bez kašnjenja).

·       Ova zakonska obaveza nije nikad u praksi realizirana. Kršenjem Zakona čekalo se sa isplatom penzija dok se prilivom sredstava iz tekućeg mjeseca ili podizanjem kredita ne dostigne A=B. Ovo je detaljno obrađeno pod a) na stranici broj 3. i 4. ovog materijala.

·       Zbog toga što se ne primjenjuju ovi stavovi člana 51. dovode se u pitanje : -- održivost PIO/MIO, -- redovnost isplate penzija (kašnjenja i do 20 dana koja najviše pogađaju one sa najnižim penzijama ) i – ukupni rast iz mjeseca u mjesec sve većeg duga penzionog fonda.

v Prijedlogom novog Zakona o PIO/MIO predviđa se isplata penzija na vrijeme što bi se trebalo osigurati još većim mjesečnim zaduživanjem penzionog fonda kako bi se tim sredstvima i nadalje protu zakonito plaćale socijalne penzije umjesto da se isplaćuju iz budžeta,

 

C)                                                                                                                                                                      C) Kada je A>B

v Po članu 51. stav 5. i stav 6. Zakona o PIO/MIO koristi se samo jedan koeficijent >1 (veći od 1) za sve vrste penzija i međusobni odnosi pojedinih vrsta penzija se zadržavaju. U primjeni ovo se poštuje za 15 mjeseci.  Za 2 (dva) mjeseca primjenjuju se dva koeficijenta (krivično djelo po članu 383 k.z. F.BiH).

 

c)1.     Za januar 2008 godine Upravni odbor i Menadžment FZ umjesto 1 jednog  zakonom propisanog koeficijenta člana 51. stav 2. u vrijednosti 1,0261 nezakonito koriste 2 (dva) koeficijenta. Umjesto po Zakonu obračunatih isplaćuju se nezakonitom primjenom (1,57) isplatnog  koeficijenta za 53% uvećane socijalne penzije. Sredstva za to povećanje nije odobrio (za to nadležni Parlament) pa se uzimaju  nezakonito iz penzionog fonda od penzionera koji ne primaju socijalne penzije (bez njihove suglasnosti). Za ostale penzije koristi se ispravno koeficijent (1,0261) člana 51. stav 2.

·      Za februar i ostale mjesece do kraja 2008 godine ispravno se koristi koeficijent člana 51. stav 2. (samo jedan koeficijent u mjesecu za sve vrste penzija) pa se nezakonito povećanje socijalnih penzija u januaru od 53% zadržava u svim mjesecima 2008 godine.

·      Po tom osnovu u 2008 godini svim penzionerima  koji primaju socijalne penzije isplaćeno je nezakonito iz penzionog fonda u prosjeku oko 17,2 miliona KM mjesečno umjesto iz budžeta. Za te iznose oštećen je mjesečno penzioni fond, odnosno svi penzioneri koji ne primaju socijalne penzije (206 miliona KM u 2008 godini) .

 

 

c)2.     Za januar 2014 godine Upravni odbor i Menadžment FZ umjesto jednog  zakonom propisanog koeficijenta člana 51. stav 2. u vrijednosti 1,0497 nezakonito koriste dva koeficijenta. Umjesto po Zakonu obračunatih isplaćuju se nezakonitom primjenom (1,816) isplatnog  koeficijenta za 73% uvećane socijalne penzije. Sredstva za to povećanje nije odobrio (za to nadležni Parlament) pa se uzimaju  nezakonito iz penzionog fonda od penzionera koji ne primaju socijalne penzije (bez njihove suglasnosti). Za ostale penzije koristi se ispravno koeficijent (1,0497) člana 51. stav 2.

·      Za februar 2014. i ostale mjesece do kraja 2016 godine ispravno se koristi koeficijent člana 51. stav 2. (samo jedan koeficijent u mjesecu za sve vrste penzija) pa se nezakonito povećanje socijalnih penzija u januaru 2014 godine od 73% zadržava u svim mjesecima do kraja 2016 godine

·      Po tom osnovu svim penzionerima  koji primaju socijalne penzije isplaćeno je nezakonito iz penzionog fonda umjesto iz budžeta u prosjeku mjesečno od  48,7 miliona KM u 2014 godini do 48,8 miliona KM u 2016 godini. Za te iznose oštećen je mjesečno fond PIO/MIO, odnosno svi penzioneri koji ne primaju socijalne penzije .

·      Posebno naglašavam da su od 01.01.2001 godine do 01.01.2017 godine (192 mjeseca) za 17 mjeseci  u vrijeme isplata penzija  prikupljena sredstva za isplatu penzija A bila veća od ukupnih troškova isplate penzija B (A>B).

·      Samo za 2 mjeseca su nezakonito korištena 2 koeficijenta, dok je za 15 mjeseci po Zakonu (ispravno) korišten samo jedan koeficijent za sve vrste redovnih penzija.  Zbog toga su  „krivičnim djelom“ po članu 383 k.z. F. umjesto iz budžeta razlike za  socijalne penzije isplaćene iz penzionog fonda od januara 2014 godine do januara 2017 godine u iznosu od milijarde i sedamsto pedeset tri miliona KM (1.753 miliona KM).

 

v      Ovako stvorena neravnopravnost među penzionerima kršenjem  postojećeg Zakona prenosi se bez ikakvih izmjena i postaje po predlagaču legitimna kao član 138 Prijedloga Zakona o PIO/MIO.

v      Predlagač previđa da je to još jedno (dodatno, uz ono po članu 383) krivično djelo kažnjivo članom 171 krivičnog zakona F. BiH.

 

Rezultati kršenja člana 51. i člana 3. Zakona o PIO/MIO prikazani su Tabelom broj 39.

Nastavlja se

29.03.2017.

Prijedlog Zakona o PIO/MIO

Po prijedlogu Vlade, Parlament treba razmatrati i usvajati po hitnom postupku prijedlog novog Zakona o PIO/MIO ?

 

Uvod

Navodim stavove i obećanja premijera Novalića o stanju penzionera u F.BiH:

1)   Obećao je penzionerima da će se nastaviti boriti za njihova zarađena primanja i prava.

2)   Ipak, država je dužna penzionerima, a ne oni njoj.

3)   Za Premijera je Zakon o PIO/MIO najvažniji društveni zakon.

4)   Za Premijera delegati na Zadnjoj sjednici Doma naroda to nisu prepoznali pa je njihovom odlukom dovedena  u pitanje sudbina pola miliona stanovnika BiH.

5)   Penzioneri su naši očevi, naše majke, naše komšije i naši prijatelji - kazao je Novalić

 

Podsjećam u uvodnom dijelu:

a)    Federalna vlast i kantoni nadležni su za:

a) Jamčenje i provođenje ljudskih prava;

e) Socijalnu politiku;                                                                                           

b)   Nadležnosti Parlamenta Federacije

d)  Donošenje zakona o vršenju funkcija federalne vlasti. Zakoni stupaju na snagu kako je u    njima utvrđeno, ali ne ranije nego što budu objavljeni u službenom glasilu Federacije;

j) Donošenje budžeta Federacije i zakona o oporezivanju i osiguranju potrebnog  financiranja na drugi način.

c)    Premijer je nadležan za:

(I) Provođenje politike i izvršavanje zakona federalne vlasti, uključujući osiguranje izvršavanja odluka sudova Federacije;

(III) Predlaganje i davanje preporuka iz oblasti zakonodavstva; i

(IV) Pripremanje budžetskih prijedloga Parlamentu Federacije.

 

d)   Poštovani Premijeru (ako zaista stojite iza stavova pod 1. do 5. iz uvodnog dijela) zašto kao predstavnik izvršne vlast Federacije (u oblasti a-jamčenje i provođenje ljudskih prava i b-socijalne politike prema redovnim penzionerima i ako to već nisu uradili Vaši prethodnici), ne provodite prvu stavku Vaše nadležnosti (I) Provođenje politike i izvršavanje zakona federalne vlasti, uključujući osiguranje izvršavanja odluka sudova Federacije prema redovnim penzionerima zbog:

1.   Kada su u pitanju određivanja visina isplaćenih penzija u F. BiH počev od 01.01.2001 godine penzije se isplaćuju sukladno odredbama Zakona o PIO/MIO mjesečno prema sredstvima dodijeljenim za isplatu penzija?   Ovo se prema Zakonu provodi.

2.   Nezakonite isplate povlaštenih penzija od 2005 godine iz penzionog fonda  umjesto iz budžeta ?

·        Zbog nezakonitih isplata povlaštenih penzija iz penzionog fonda umjesto iz budžeta penzije redovnih penzionera su za nezakonito isplaćeni iznos smanjene i nisu pratile povećane troškove života.

·        Zbog toga je u 2006 godini Vlada na osnovu člana 138. povećala socijalne penzije i za  to povećanje koristila ispravno sredstva budžeta u iznosu od 1.455.330 KM. Ovo po zakonu izdvajanje sredstava iz budžeta obavljeno je u manjem obimu Veći dio  u 2005. i 2006 godini od nezakonito isplaćenih 63 miliona KM za povlaštene penzije ipak je isplaćen iz penzionog fonda.

3.   Kršenja člana 50 stav 4. i člana 3. Zakona o PIO/MIO

v     Zakon propisuje da se najpovoljnija osnovica plata za određeni period množi sa 0,75 i sa koeficijentom člana 50. stav 4. kako bi se odredila visina prve isplaćene penzije.

·        Od 01.01.2003. godine do danas Upravni odbor i Menadžment FZ PIO/MIO umjesto koeficijenta člana 50. stav 4. nezakonito koriste u Zakonu o PIO/MIO znatno veći nepostojeći isplatni koeficijent . Tom nezakonitom radnjom povećavaju se nezakonito penzije i primanja novo penzioniranih. Sredstva za to povećanje nije odobrio (za to nadležni Parlament) pa se uzimaju  nezakonito iz penzionog fonda od ranije penzioniranih, bez njihove suglasnosti. Po tom osnovu je do kraja 2016 godine ranije penzioniranim (starijim, nemoćnim i bolesnim) umanjena  penzija za oko 400 miliona KM da bi se za taj iznos povećale penzije novo penzioniranim.….KRIVIČNO DJELO član 383. kojim Menadžment i Upravni odbor neovlašteno mijenjaju u primjeni Zakon o PIO/MIO i stavljaju se iznad Parlamenta F.BiH.

v      Ovako stvorena neravnopravnost među penzionerima kršenjem  postojećeg Zakona prenosi se bez ikakvih izmjena i postaje po predlagaču legitimna kao član 138 Prijedloga Zakona o PIO/MIO.

v      Predlagač previđa da je to još jedno (dodatno, uz ono po članu 383) krivično djelo kažnjivo članom 171 krivičnog zakona F. BiH.

 

 

4. Kršenje člana 72. i člana 3. Zakona o PIO/MIO

v     Prema dopisu FZ-a PIO/MIO broj: FZ3/2-35-182/11 od 23.02.2011 godine FZ PIO/MIO svaki mjesec ispravno po zakonu određuje visine socijalnih (najniže i zajamčene) penzija. Za vrijednosti ovih penzija nitko ne zna jer se ne objavljuju i po njima se penzije ne isplaćuju.

·        Od 01.01.2007. godine do danas Upravni odbor i Menadžment FZ kod računanja visina socijalnih penzija po članu 72. umjesto zakonom propisanog koeficijenta člana 51. nezakonito koriste u Zakonu o PIO/MIO znatno veći nepostojeći isplatni koeficijent. Tom nezakonitom radnjom povećavaju se nezakonito socijalne penzije. Sredstva za to povećanje nije odobrio (za to nadležni Parlament) pa se uzimaju  nezakonito iz penzionog fonda od penzionera koji ne primaju socijalne penzije (bez njihove suglasnosti). KRIVIČNO DJELO član 383. kojim Menadžment i Upravni odbor neovlašteno mijenjaju u primjeni Zakon o PIO/MIO i stavljaju se iznad Parlamenta F.BiH.

v      Ovako stvorena neravnopravnost među penzionerima kršenjem  postojećeg Zakona prenosi se bez ikakvih izmjena i postaje po predlagaču legitimna kao član 138 Prijedloga Zakona o PIO/MIO.

v      Predlagač previđa da je to još jedno (dodatno, uz ono po članu 383) krivično djelo kažnjivo članom 171 krivičnog zakona F. BiH.

Nastavlja se


Noviji postovi | Stariji postovi

Superpenzioner
<< 05/2017 >>
nedponutosricetpetsub
010203040506
07080910111213
14151617181920
21222324252627
28293031

MOJI LINKOVI


BROJAČ POSJETA
271561

Powered by Blogger.ba