beats by dre cheap

TREČI NASTAVAK

A.                                       Novim Zakonom o PIO/MIO namjera je smaniti doprinos poslodavca za 6% I povećati  doprinos obveznika za 1,5%. To veoma puno smanjuje prihod penzionog fonda. Planiralo se to nadoknaditi uvođenjem ili povećanjem doprinosa na:

·                                     Topli obrok; plaćanjem doprinosa na razliku isplaćenog toplog obroka veću 1% od prosječne plate  u F. umjesto dotadašnje razlike od 2%. Poslodavci su u naredna tri mjeseca smanjili topli obrok tako da od  povećanja prihoda u penzioni fond nije bilo ništa.

·                                     Uvođenje doprinosa na regres I druge vrste isplata  sa malim mjesečnim iznosima skoro da nije dalo nikakvo povećanje doprinosa.

·                                     Plaćanje doprinosa na ugovorene poslove za određene kategorije zaposlenika je za vrijeme trajanja ugovorenih poslova povećalo jednokratno priliv sredstava u fond, ali je na duže vrijeme povećalo odliv sredstava iz fonda, jer ugovoreni posao prosječne godišnje vrijenosti od godišnje prosječne plate povećava penziju za 2% dok taj penzioner prima penziju.

v     Moj komentar: Trebaju li nam zaista toliko mjesečno uvećane penzije za rad iznad 65 godina kod toliko nezaposlenih mladih i obrazovanih? Trebaju li nam isplate naknada članovima komisija za obavljanje poslova iz nadležnosti institucija, što nije u skladu sa važećim propisima? Potrebno je da se poslovi iz nadležnosti institucije obavljaju od strane zaposlenika, bez isplate naknade. Treba li nam angažiranje vanjskih suradnika po ugovoru o djelu za poslove koji su u nadležnosti institucija i za koje je izvršena sistematizacija? Imamo najbrojniji javni sektor. Treba li ga povećavati ili hitno otpustiti nesposobne?

 

B.                                       Član130. (Višak sredstava od doprinosa i drugih izvora je prihod budžeta   Federacije)

Moj komentar : Ovo nikako ne bi trebalo ostati u novom zakonu. Federacija bi morala hitno razlike za socijalne penzije plaćati iz budžeta ako neće dodatno da po tužbama koje će sigurno uslijediti plaća i velike sudske troškove . Sredstva penzionog fonda su imovina penzionera i dovoljna su prema izvještajima revizija za hitno povećanje nezakonito smanjenih penzija redovnim penzionerima koji ne primaju socijalne penzije za 30% do 37%.  Primjenom člana 130 ne bi mogli ovim sredstvima povećavati penzije.

 

C.                                       Ono što rukovodstvo nije pokretalo, a trebalo bi izboriti: tužbama, protestima ili drugim zakonom dozoljenim vidovima građanskog neposluha:

1.                                       Inzistirati na punoj primjeni postojećeg Zakona o PIO od januara 2003 godine. Kako je neostvarivo da F. BiH isplati redovnim penzionerima tako visoke iznose sredstava protu zakonito oduzete, lično vjerujem da bi redovni penzioneri mogli prihvatiti sljedeće-(suglasnost!) ;

a.                        Zahtjeva se puna primjena postojećeg Zakona od januara 2017 godine i da se razlike od po Zakonu izračunatih do do sada isplaćenih socijalnih penzija povećane za 10% na 358,80 KM isplaćuju iz budžeta F.BiH. Redovne penzije bi na ovaj način mogle biti mjesečno za 30% do 37% veće jer se toliko sredstava prikupi u penzioni fond.·      

b.                        Iz ove razlike od onih koji ne primaju socijalne penzije 10% bi se moglo izdvajati za smanjenje do sada kumuliranog duga dok bi  ostatak duga uplaćivala Federacija iz budžeta  po iznosima i rokovima koji bi osigurali da se do kraja 2018 godine isplati kompletan kumulirani dug PIO/MIO.

c.                        Po sanaciji kumuliranog duga i dovođenja redovnih penzionera u međusobno ravnopravniji položaj, ali još uvijek nepovoljan prema ostaloj radnoj populaciji stanovništva F.BiH, mogao bi se nastaviti proces usvajanja novog Zakona o PIO ali bez smanjenja doprinosa o PIO I uz analizu naprijed izloženih i drugih primjedbi na novi zakon o PIO/MIO.

 

 

Superpenzioner
http://superpenzioner.blogger.ba
21/08/2017 22:29