beats by dre cheap

Masovni protesti penzionera-treči nastavak

Nastavak dopisa od 10.10.2014 godine

 

 

1.   Za računanje visina: najniže i zajamčene penzije  po stavci 4 (stranica 7) i stavci 5 (stranica 8)

a)         Samo u januaru 2007. i 2009 godine kada je koeficijent člana 51 K1= 1 nezakonito je korišten isplatni koeficijent KI: veći  za 35% u 2007. i za 65% u 2009 godini.

b)        Samo u januarima 2008.  godini kada je K3>1 nezakonito je korišten KI: veći od K3  za 53% u 2008.  godini   .

c)         Za sve ostale mjesece od 2007 godine do danas (128 mjeseci) korišten je ispravno K1=1 (za 109 mjeseci) ili K3 >1 (za 16mjeseci)

d)        Posljedice ovih krivičnih djela“zloupotrebe položaja i ovlaštenja“ po stavci 4 i 5 od januara 2007 godine do danas—TABELA broj 39.(stranica 12)

v           Nezakonito i protu ustavno su isplaćene veće : najniže i zajamčene penzije za 4.860 miliona KM jer su umjesto iz budžeta isplaćene iz penzionog fonda.

v           Za tih 4.870 miliona KM smanjene su nezakonito penzije penzionerima koji ne primaju socijalne penzije, kršenjem: Zakona o PIO/MIO, Ustava BiH i bez suglasnosti svakog penzionera (kome su smanjene penzije) da mu se za te namjene smanje u toj visini i za to vrijeme isplaćene penzije.

v          U budžetu F. BiH ostao je iznos od 4,86 milijardi KM bespovratnih sredstava.

 

OVO JE ZA OKO U PROSJEKU 175.OOO MJESEČNO REDOVNIH PENZIONERA I ČITAV  PENZIONI SISTEM F. BIH NAJVRIJEDNIJA I NAJVAŽNIJA STAVKA ZBOG KOJE OD 2008 GODINE TRAŽIM (Podržan kantonalnim rukovodstvom Saveza udruge penzionera i sa tri peticije članova saveza)  DA SE POKRENE TUŽBA ILI ORGANIZUJU  PROTESTI, A ŠTO NI DO DANAS NIJE UČINJENO, NITI SE SPOMINJE  I NAVODI KAO RAZLOG ZA POKRETANJE MASOVNIH PROTESTA PENZIONERA.

 

2.         Isplata povlaštenih penzija iz fonda p/m po stavci 2. (stranica 7)

a)         Od 2005 do kraja 2008 godine zbog nezakonite isplate povlaštenih penzija iz penzionog fonda Vlada po presudi duguje 181 milion KM ili 1,5 penzija penzionerima kojima je za taj iznos mogla isplatiti uvećane penzije. Ta sredstva se vraćaju od 2013 godine u 120 mjesečnih rata bez kamata (smanjena za inflaciju) svima koji se financiraju iz penzionog fonda umjesto da se ta sredstva vračaju samo onima od kojih su oduzeta.

b)        Isplaćena sredstva po nezakonitom Zaključku Vlade broj 822.

Ne vraćaju se, a ni Zaključak, neovlašteno donesen, još nije poništen.

 

3.         Nezakonite isplate prve penzije po stavci 3. (stranica 7)

Ovim kršenjem člana 5. i člana 50. stav 4.  Zakona o p/m nije oštećen penzioni fond, ali se do sada oko 400 miliona KM nezakonito oduzelo ranije i nezakonito dodijelilo novo penzioniranim, što bi se za naredni period moralo za penzionirane po danas važećem zakonu ispravno preračunati i u rješenjima o penzioniranju ispravno primijeniti.

 

Rezultat nezakonite primjene u  Zakonu o PIO/MIO nepostojećeg  isplatnog koeficijenta umjesto koeficijenta člana 51. Zakona o PIO/MIO za :--- prvu isplaćenu --- prekomjerne nezakonite isplate socijalnih penzija (zajamčena, najniža) iz Fonda PIO/MIO (umjesto iz budžeta) i --- povlaštenih, iz Fonda PIO/MIO (umjesto iz budžeta), doveo je do:

·                   Vrlo velike nezakonite uravnilovke među penzionerima,

·                   Devastacije penzionog sistema,                

·                   Velikog nezakonitog odliva penzionih sredstava u budžet,

·                   Velikog nezakonitog smanjenja penzija ranije penzioniranim i za isti iznos nezakonitog povećanja penzija novo penzioniranim.

·                   Velikog nezakonitog smanjenja penzija penzionerima koji ne primaju socijalne penzije

·                   Kršenja temeljnih ljudskih prava penzionera; prava na stečenu imovinu.

·                   Doveo penzionere u međusobno veoma neravnopravan položaj.

 

4.   Koji su razlozi i što je utjecalo da se od 2005 godine do danas krše domaći i međunarodni zakoni, dejtonski sporazum, Ustav BiH i F., te Konvencija o ljudskim imovinskim pravima penzionera:

  • Kako bi se jednoj grupi penzionera u tako visokim novčanim iznosima (--4.860 miliona KM za socijalne, --- 181 milion KM + sredstva po Zaključak 822 za povlaštene i --- 400 miliona za novo penzionirane)  stečena penzija –imovina nezakonito povećavala i
  • Drugoj grupi u istim novčanim iznosima nezakonito smanjivala, a
  • Da se za sve to vrijeme ne pokrene: tužba, javni protest ili neki drugi vid neposluha od strane :         ---oštećenih, --njihovih zastupnika ili ---nadležnih za poštivanje propisa , zakona ili…...,---jednom riječi protiv onih čijim kršenjem svega naprijed navedenog je došlo? Odgovore trebaju utvrditi za to nadležni. Ništa od ovoga se ne spominje i ne traži u najavljenim protestima

 

a)     Premijeri F. BiH sa nadležnim ministrima morali su na vrijeme biti informirani od: pomoćnika, savjetnika i stručnog osoblja koje je zaposleno u nadležnom ministarstvu da penzija ne spada u socijalnu nego u radnu kategoriju. Ako su bili obaviješteni i uz to ipak omogućili da se iz prikupljenih doprinosa za PIO/MIO  (umjesto iz budžeta) isplaćuju razlike od po članu 72 Zakona obračunatih do visine isplaćenih socijalnih penzija opravdana je sumnja da su odgovorniji za ovo stanje u FZ PIO/MIO.                                                           Čak i da su naknadno o tome saznali morali su, a prema svojoj ustavnoj  nadležnosti        izvršavanje zakona federalne vlasti, uključujući osiguranje izvršavanja odluka sudova Federacije“; sankcionirati izvršioce i protiv njih uputiti prijave nadležnim sudovima zbog, kršenja od 02.01 2003 godine :--Zakona o PIO/MIO, -- Krivičnog zakona F. BiH, -- Dejtonskog sporazuma, -- Ustava BiH, -- Konvencije o ljudskim pravima (imovinskim pravima p/u).

b)     Ne  znam da postoji u svijetu pravni sistem u kojem se utvrđuje kršenje, bar dijela, naprijed pobrojanih prava, identificiraju počinioci, ali nema sankcija. Postavljam, uvjeren sam opravdano pitanje; Čemu služe  zakoni ako su političari izvan njih i mogu ih nesmetano kršiti znajući da neće biti kažnjeni?

c)     Ista krivica je i na rukovodstvu FZ PIO/MIO pogotovo jer su Upravni odbori (u nastavku teksta UO) tog zavoda svaki mjesec ispravno  donosili rješenja o socijalnim i najvišoj penziji. Rukovodstvo FZ je iz nepoznatih razloga skrivalo od javnosti visine penzija koje je prema važećem zakonu UO ispravno donosio.

d)     Upravni odbor FZ PIO/MIO je odgovoran što nije demantiralo netočno saopćenja FZ da je svaki mjesec UO donosilo odluke za socijalne i najvišu penziju veće za 35% do 73% po kojima su se te penzije isplaćivale nezakonito uvećane za te procente, a „ostale“ (koje nisu socijalne) za iste iznose isplaćivale smanjene. 

e)     Ipak najveću krivicu po meni snose tri predstavnika  Saveza udruge p/u koji su u prosjeku po preko 5 godina predstavljali penzionere u Upravnom odboru FZ PIO/MIO kao predsjednici Skupštine saveza p/u i za taj rad (štetan po penzionere a u korist Vlade) primali nadoknadu.

·       Za članstvo u Upravnom odboru mjesečno su primali nadoknadu  1.450 KM ( 1,5 do 0,80 ) prosječne mjesečne plate u F.BiH.

·       Nadoknadu za obavljanje funkcije predsjednika Skupštine saveza p/u, dnevnice i putne troškove za učešće na raznim sastancima ispred p/u.

·       Iznose tih primanja ne može se saznati danas, ali će ta ugovorna primanja vjerojatno dobro naplatiti povećanjem penzija (ako se usvoji Prijedlog novog Zakona o PIO/MIO) za čije usvajanje sa najbližim dobro probranim (formalno izabranim) suradnicima žestoko lobiraju. Za jednu godinu primanja mjesečne ugovorene naknade u visini prosječne mjesečne plate penzija se po članovima 12 i 144 novog Zakona o p/m povećava za 2% (kao da je svaki mjesec dok je radio primao 4% veću platu).

·       Dosadašnje uže rukovodstvo penzionera/ umirovljenika po meni treba hitno suspendirati i zamijeniti sa novim članovima u predstojećim razgovorima o uvođenju novog zakona o PIO/MIO. U protivnom imat ćemo kao I bezbroj puta do sada dogovor da se protesti odlažu jer se još nisu stekli uvjeti za povećanje penzija, a malo iza toga I onaj poznati komentar „penzioneri trebaju biti zadovoljni dok primaju I ovo što primaju I dok penzije ne kasne“.

·       Penzioneri/ umirovljenici trebaju biti hitno prije protesta, putem organizacije udruženja, upoznati da su kršenjem Zakona o PIO/MIO oštećeni svaki mjesec u zadnjih pet godina  najmanje za 30% jer su se povlaštene I razlike od izračunatih po Zakonu o PIO/ MIO do visine isplaćenih socijalnih penzija plaćale nezakonito iz uplaćenih doprinosa, umjesto po Zakonu iz budžeta.

 

Podsjetimo se

1.   Postojeći Zakon o PIO/MIO F. BiH dopunjen Odlukom 57/00 (koju su kreirali međunarodni eksperti iz oblasti PIO) u svojoj cjelovitoj i dosljednoj primjeni za ekonomske prilike u F. BiH tada, danas i još niz godina dok se ekonomske prilike ne poprave je najbolje rješenje jer  osigurava:

·        Održiv i transparentan penzioni fond,

·        Osigurava redovne i svakog mjeseca u isto vrijeme (bez kašnjenja) ispate penzija,

·        Osigurava isplatu najniže penzije u visini do tada najviše dostignute.

·        Sprječava akumulaciju neisplaćenih obaveza

·        Onemogućava neodgovornu praksu proizvoljnog povećanja neodrživih iznosa penzija.

·        Socijalne penzije iznad vrijednosti propisanih članom 72. ne mogu se plaćati iz fonda PIO/MIO.

·        Povlaštene penzije plaćaju se iz budžeta dok korisnik penzije ne ispuni uvjete za starosnu penziju u skladu sa zakonom o PIO/MIO. Ako je povlaštena veća od isplaćene iz penzionog  fonda razlika se plaća iz budžeta.

     Naprijed opisanim kršenjem domaćih i međunarodnih zakona redovni penzioneri su :

·        besramno opljačkani i međusobno su u izuzetno neravnopravnom položaju

·        penzioni fond je iz mjeseca u mjesec u sve većim gubitcima .

2.   Izlaz se traži  u što bržoj izmjeni Zakona o PIO/MIO

·        Da bi se zaštitili od sankcija oni koji su krivi za naprijed opisane prekršaje.

·        Da bi se produžilo nezakonito korištenje sredstava iz penzionog fonda umjesto iz budžeta F. BiH samo u još većim iznosima.

 

Da li će ponuđeni novi Zakona o PIO/MIO riješiti ove probleme ?

Po mom mišljenju  ne samo da neće, nego će stvoriti dodatne  probleme.

 

Pravičnost novog Zakona o PIO/MIO                               

Oni koji izdvajaju u fond više imati će i više penzije. (navodim samo 2 primjera)

a)          Kada novi zakon stupi na snagu (ako stupi) sve i jedan redovni penzioner (bukvalno svi penzioneri) zadržati će i primati penzije (dok su živi) određene po danas važećem zakonu sa svim međusobno nezakonito uspostavljenim odnosima između : --socijalnih i najviših prema “ostalim“ i --novo prema ranije penzioniranim. Krivičnim djelom član 383 i 387 je uspostavljena URAVNILOVKA po kojoj se  mjesečno u 2017 godini nezakonito od penzionera (uplaćenog doprinosa) uzima do 49 miliona KM. To svim redovnim penzionerima  smanjuje penziju preko 30% i nezakonito povećava primanja budžetskih korisnika. Je li ovo proklamirano Oni koji izdvajaju u fond više imati će više penzije?

b)          Iz penzionog fonda će se plaćati dodatno penzioneri sa 15 godina staža (donja granica je bila 20 godina staža)  i primati će visinu najniže penzije.

Kako se ukida kategorija zajamčene penzije izjednačit će se visine penzija: -- penzionerima od 15 do 40 godina staža i -- NSS sa 15 godina sa dosta VŠ penzionera koji imaju 40 godina penzionog staža . Je li ovo proklamirano Oni koji izdvajaju u fond više imati će i više penzije?

 

Superpenzioner
http://superpenzioner.blogger.ba
18/10/2017 22:33